נובמבר 13, 2023 | 10 דקות קריאה
פעמים רבות משתמשים במונח SEO, למרות שלא תמיד המונח מובן והוא קצת מעורפל. לעתים קרובות, מארגני אירועים מתקשרים עם מומחה SEO רק משום שהם מאמינים שזה "חשוב", מבלי לדעת מה לבקש ולמה לצפות. הבלוג הזה נועד לתת למארגני כנסים הבנה בסיסית של SEO. הבנת SEO יכולה לעזור לכם להחליט אם להשקיע בעלות מומחה SEO או לבצע אופטימיזציה של אתר האירוע בעצמך. בנוסף, ההבנה תסייע לכם להגדיר את צרכי ה-SEO בבירור, לייעל את תקציב השיווק לאירועים ולהפיק תועלת ממומחי ה - SEO שבחרתם לעבוד איתם.
ראשי תיבות של Search Engine Optimization = אופטימיזציה למנועי חיפוש. בעברית – קידום אתרים אורגני. תהליך שמטרתו להגדיל ולשפר את איכות התנועה ממנועי החיפוש לאתר, ללא תשלום.
מנועי חיפוש מנסים לתת למשתמשים שלהם את השרות הכי טוב. מבחינת מנוע החיפוש, שירות טוב משמעותו להציג למשתמש את העמוד הכי מתאים לחיפוש שהוא ביצע. מנועי חיפוש רוצים לקוחות מרוצים – הם מחפשים דרכים להציג את התוצאות שיגרמו ללקוח / המשתמש להיות מרוצה. המשתמש רוצה בדרך כלל אתר רלוונטי, איכותי שמתאים לחיפוש שלו. כפי שאפליקציות ניווט מנסות להציג את הדרך הכי טובה – בלי פקקים, כך גם מנוע החיפוש.
בשני במקרים האפליקציות חשופות למשתמשים "רעים" שמנסים לגרום להן להציג תוצאות רעות ובשני המקרים האפליקציות / מנועי החיפוש, מנסים לנטרל את ההשפעה של משתמשים רעים.
קידום אתרים וקידום אתרים אורגני - זהים. עם זאת, "קידום אתרים אורגני" מדגיש שמאמצי ה-SEO אינם כוללים תשלום למנוע החיפוש עבור חשיפה (כלומר, קידום אתרים אורגני אינו כרוך בקניית מודעות ו-PPC - תשלום לפי קליק).
כדי לדרג אתר, מנועי החיפוש נותנים ציון התאמה של כל עמוד אינטרנט לביטוי שהמשתמש חיפש. תוצאות מנוע החיפוש (SERP) מציגות את דפי האינטרנט ואתרי האינטרנט לפי הסדר, החל מהניקוד הגבוה ביותר.
מנועי החיפוש אינם מפרסמים את הפרמטרים או האלגוריתמים המדויקים שבהם הם משתמשים כדי לחשב את הניקוד ומשנים אותם לעתים קרובות. עם זאת, האלגוריתם והפרמטרים הבסיסיים ידועים, ולרוב השינויים יש השפעה מועטה על אתרים איכותיים.
יש 2 חלקים שעושים בקידום אתר:
בודקים ומשפרים את האתר עצמו כדי שיקבל ציון בסיסי כמה שיותר גבוה. למשל:
בגדול מנועי חיפוש מבינים יותר ויותר את הטקסט באתר ויודעים לתת ציון לרמת הכתיבה.
עדכון ותוספת תכנים באופן שוטף באתר – תורמים לציון האתר.
פעולות המבוצעות מחוץ לאתר האינטרנט:
הציון שמנוע החיפוש נותן לעמוד באתר מושפע גם ממה אחרים חושבים על האתר. איך מנוע החיפוש יודע אם העמוד באתר הוא רלוונטי וחשוב? הוא בודק איזה וכמה אתרים חיצוניים מאמינים לאתר הזה וכוללים קישור לאתר הכנס.
האם יש לאתר קישורים מרשתות חברתיות? האם מדברים על האתר ומשתפים קישור לאתר? כל אלה הם סימנים שהאתר חשוב ומשמעותי. בעבר יצירת קישורים חיצוניים נחשבה הפעולה החשובה ביותר של מקדם אתרים. כתוצאה, התפתח שוק של מכירת קישורים ואתרים שמכרו קישורים.
היום מנועי חיפוש מצד אחד עלולים להעניש על "רכישת קישורים" ומצד שני יש כלים אפקטיבים נוספים לדעת אם העמוד חשוב. עדיין יש ערך משמעותי לקישור בולט מאתר חיצוני בעל מוניטין גבוה.
הבנה של משמעות SEO תסייע לכם בהחלטות הקשורות בתקציב השיווק לכנס או לאירוע. מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה ונשמח לעזור.
אפליקציית נטוורקינג בכנסים ואירועים
אפליקציית נטוורקינג מגדילה את הערך עבור משתתפים בכנסים ואירועים שיווק | 5 דקות קריאה