ינואר 9, 2023 | 11 דקות קריאה
עבור אירועים רבים, כך מה שצריך זה רק דף מידע בסיסי באתר קיים. עם זאת, אירועי B2B חשובים יותר, אירועי B2C, כנסים ותערוכות בדרך כלל דורשים אתר אינטרנט ייעודי. מלבד המידע החיוני על האירוע לאורחים פוטנציאליים, אתר ייעודי מבסס ובונה אמון עם קהלים אשר אינם מכירים את המותג שלך. לפי אתר Netcraft (netcraft.com), יש למעלה מ-200 מיליון אתרים פעילים. ריכזנו כאן 15 טיפים ליצירת אתר כנס מוצלח.
15 טיפים ליצירת אתר כנס מוצלח
דומיין הוא חלק בלתי נפרד ממותג הכנס או האירוע. אם בכוונתכם לפתוח כנס או מותג תערוכות – כדאי לבחור שם אירוע ודומיין יחד כך שתבטיחו לאתר הכנס דומיין הדומה לשם המותג. דומיין הוא החלק הראשון והבלתי נפרד מהמותג שלכם וחשוב לוודא שהוא זמין עבור אתר כנס.
סיומת דומיין היא החלק האחרון של שם הדומיין. יש למעלה מ – 1500 הרחבות דומיין (TLD) לבחירה. סיומת הדומיין הפופולרית והאמינה ביותר היא COM. מתוך עשרת האתרים הפופולריים ביותר רק אחד אינו כולל את הסיומת COM. סיומת COM היא לא רק הפופולרית ביותר, היא גם מהסיומות הזולות ביותר. ספקי רישום דומיין מציעים לעיתים קרובות עמלה נמוכה לשנה הראשונה עבור סיומות אחרות, אך מחיר החידוש גבוה. לדוגמא – ייתכן שדומיין event יעלה $8 עד $10 לשנה הראשונה אבל מחיר החידוש יהיה גבוה יותר ($20 עד $30 דולר לשנה). דומיין COM עולה בין $1 ל - $10 לשנה הראשונה ו - $8 עד $18 לחידוש כל שנה, כך שלאורך זמן – הוא גם החסכוני ביותר לתחזוקה.
זמן ומיקום האירוע חשובים כמו שם האירוע. לעיתים קרובות המידע הבסיסי הזה נזנח או אינו בולט מספיק, מה שמותיר משתתפים פוטנציאליים מתוסכלים – או חמור מכך – מוותרים לחלוטין. וודאו שהמידע הבסיסי והחיוני כמו שם האירוע, מיקום, תאריך ושעה – יהיו בולטים חזותית באתר ובכל חומר שיווקי אחר.
כפתור הרשמה – קריאה לפעולה באתר האירוע. כפתור הרשמה חיוני להצלחת האירוע וביצוע הרשמות. וודאו שכפתור ההרשמה בולט, גלוי ונותר גלוי גם כאשר גוללים את העמוד. השתמשו בטקסט קצר המזמין לפעולה כגון – "להרשמה עכשיו" או "ריכשו כרטיס". אם האירוע כולל הגשת תקצירים, וודאו כי קיים גם כפתור "להגשת תקצירים".
משתתפים פוטנציאלים רוצים לדעת למה כדאי להם להשקיע את הזמן והכסף ולהשתתף באירוע. מה החלק המרכזי של האירוע? מי יהיה שם? איך האירוע הזה תורם לי? חישבו על הסיבות אשר יגרמו לאנשים להשתתף באירוע שלכם – בין אם זה ללמוד על המגמות החדשות בתעשיה, להרחיב את הרשת המקצועית או החברתית שלהם, לקדם עסקים, לבנות לעצמם ולארגון שלהם מוניטין וסיבות אחרות. לאחר שזיהיתם מה הסיבות להשתתף באירוע – התייחסו אליהן ישירות במידע הכלול באתר הכנס ותנו לאנשים סיבות להשתתף באירוע, גם כאלה שאולי לא חשבו עליהן בעצמם.
רשימה כזו הכוללת תמונות פרופיל – היא חובה באתר אירוע ותעזור למשוך את המבקרים. בנוסף לעניין שהרישמה תיצור, קל יותר להציג רשימת דוברים עוד לפני שסדר היום הסופי של האירוע מוכן לפרסום.
הציגו את סוגי הכרטיסים, כולל הגבלת כמות ותאריכי הרמשה מוקדמת, מאוחרת או תעריפים מיוחדים.
אנשים שופטים אתרים לפי הנראות. עיצוב לקוי יפגע באמינות ובמוניטין של האירוע. עיצוב טוב יגביר את "העדפת המותג", יגרום לאנשים רבים יותר להרשם ויגדיל את החזר ה – ROI לנותני החסות.
הגופנים הפופולריים ביותר הם Arial (בשימוש על ידי גוגל) וגרסאות אחרות של Helvetica (בשימוש על ידי פייסבוק). בחירה בגופן יפה שהוא גם ייחודי תורם משמעותית לאתר מושך ויזואלית. מותגים מסויימים משתמשים בגרסאות גופנים מותאמות אישית כדי לייחד אותם. ראו כאן את רשימת הגופנים הפופולריים בגוגל.
לאמינות יש חשיבות מכרעת לכל אתר עיסקי וביחוד לאתר אירוע. המוניטין של האתר ושל האירוע מקושרים וישפיעו זה על זה. מבקשרים עשויים להניח שאם האתר נראה רע, גם האירוע לא יהיה מוצלח. כאשר מדובר בכנס מדעי – יתכן שמשתתפים יהיו סלחניים יותר ביחס לעיצוב. אבל אתרים לאירועים עסקיים וטכנולוגיים חייבים להיות מעוצבים היטב, אחרת משתתפים פוטנציאליים רבים ילכו לאיבוד.
אתר אירוע חייב להיות מעודכן כל הזמן. מידע לא מעודכן יעורר ספק אם האירוע בכלל מתרחש. עדכוני תוכן תכופים מגבירים אמון ועוזרים למנועי חיפוש לדרג את האתר בדירוג גבוה יותר. מה חשוב לעדכן?
בידקו אם האתר מותאם לניידים ומחשבים שולחניים. יותר אנשים מאי פעם משתמשים בנייד שלהם לחיפוש וביקור באתרים. אתר האירוע שלכם חייב להיראות טוב בנייד כדי למשוך אותם. סיבה נוספת לכך שאתרי אירועים חייבים להיות ידידותיים לנייד היא שהמשתתפים ישתמשו באתר במכשירים הניידים שלהם בדרכם לאירוע ובמהלך האירוע.
מה שנראה נהדר על שולחן העבודה עשוי להיראות לא כל כך טוב בנייד.
"תגיות מטא" הן דרך סטנדרטית לספק מידע על דף. תגיות מטא מוטמעות בדף אינטרנט ונראות על ידי מנועי החיפוש אך אינן גלויות כחלק מדף האתר על ידי משתמשים רגילים. בוני אתרים משתמשים בתגיות כדי ליידע את מנועי החיפוש במה עוסק הדף ולהוסיף אותו לאינדקס בצורה הטובה ביותר.
תגיות לכותרת ותיאור – משפיעות מאוד על האופן שבו מנועי החיפוש מדרגים דפים בתוצאות החיפוש. צריכות להיות משכנעות כדי לעודד משתמשים לבקר בעמוד המלא וגם לשקף את תוכן העמוד.
כותרת - מטא תג הכותרת הוא כותרת העמוד, כפי שהיא תופיע בלשונית הדפדפן ובתוצאות החיפוש. זהו הטקסט הראשון שמבקרים פוטנציאליים רואים על דף האינטרנט שלך. לכן, עליך לשמור אותו קצר (60 תווים), אינפורמטיבי ומושך כך שמבקר פוטנציאלי יבקר באתר שלך או יקרא את התיאור.
תיאור - תוכן התיאור הוא מה שמופיע בתוצאות החיפוש מתחת לכותרת העמוד. זה לא גלוי למשתמשים בעת הצגת הדף עצמו. עליך להשתמש בתג התיאור כדי ליצור תיאור קצר ומושך (155-160 תווים) של הדף, כך שאנשים ירצו ללחוץ עליו כדי להגיע לאתר שלך.
הוסיפו תוכן במספר שפות ליצירת משפך שיווקי. אנגלית היא השפה המדוברת ביותר בעולם, אך רק 5% מאוכלוסיית העולם מחשיבה אותה בשפת האם שלהם. ברחבי העולם, אחרי סינית, ספרדית היא השפה הראשונה הפופולרית ביותר. גרמנית היא השפה הראשונה של 100 מיליון אנשים, וצרפתית היא השפה הראשונה של 80 מיליון אנשים.
משתתפים ברחבי העולם יכולים כעת להצטרף לאירועים וירטואלים והיברידים מבלי לנסוע. אתר רב לשוני יחשוף את הכנס ליותר משתתפים בינלאומיים. היתרון המשמעותי של אתר אירוע רב לשוני הוא החשיפה הבינלאומית הגוברת שלו.
למצוא דפים התואמים את שפת המחפש. לדוגמה, כאשר המחפש מחפש "conferencias médicas" (כנסים רפואיים), דף ספרדי רלוונטי צריך לדרג גבוה יותר מדף מקביל באנגלית. יותר חשיפה מביאה ליותר מבקרים ויותר מבקרים מביאים ליותר רישומים.
חוקים ותקנות כמו CalOPPA בקליפורניה ו- GDPR באירופה מחייבים מארגני אירועים לפרסם מדיניות פרטיות באתר האירוע. בין היתר, מדיניות הפרטיות של האירוע צריכה להבהיר אילו נתוני משתתפים אוסף האתר ומארגני האירוע, כיצד הם מנהלים, מאחסנים ומשתמשים בהם ועם מי הם יכולים לשתף אותם.
SSL היא טכנולוגיה סטנדרטית לאבטחת תקשורת בין שרת אתר למשתמשים. אי שימוש ב-SSL ו-HTTPS פירושו שדפדפנים יסמנו את האתר שלכם כלא בטוח וסביר להניח שדירוג האתר בתוצאות מנוע החיפוש ירד.
המשתמשים מצפים שהדפים ייטענו מהר. לפי הנתונים הסטטיסטיים של גוגל , 53% מהמשתמשים הולכים לאיבוד אם לדף האינטרנט לוקח יותר מ-3 שניות להיטען. נתונים אחרים אשר פורסמו הצביעו על כך שכל עיכוב קל גורם ליותר משתמשים לנטוש את האתר. אופטימיזציה מסוימת מושבתת אוטומטית על ידי פלטפורמות בונה אתרי אירועים; אופטימיזציות מתקדמות אחרות של טעינת דפים דורשות ידע טכני. אבל יש דברים חשובים שמתכנני אירועים יכולים לעשות כדי להשפיע באופן משמעותי על מהירות טעינת העמוד.
העזרו בגוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחר הנתונים וכדי לשפר קמפיינים שיווקיים.
גוגל אנליטיקס - על ידי הטמעת קוד קטן שסופק על ידי ספק שירותי ניתוח אינטרנט של צד שלישי כגון Google Analytics , תוכלו לראות כמה אנשים נכנסים לאתר שלכם, מאיפה הם הגיעו וכיצד הם משתמשים באתר.
כאשר משתמשים משתפים את האתר שלכם במדיה החברתית, אתם מקבלים חשיפה נוספת ותנועה ישירה מאתרי המדיה החברתית, דבר העוזר לדירוג של מנוע החיפוש את האתר. הוסיפו לאתר האירוע כפתורי שיתוף חברתי כדי לשפר את המעורבות שלהם. ביחרו את הרשתות החברתיות הרלוונטיות ביותר לאירוע שלכם והקלו על השיתוף.
כדי להפעיל את אתר האירוע ולעודד את מנועי החיפוש להוסיף אותו לאינדקס, פרסמו על האירוע ברשתות החברתיות. קריאה נוספת במאמר "פוסטים על אתרים ברשתות חברתיות".
וודאו שכל העמודים תקינים, ללא שגיאות כתיב, ללא קישורים שבורים. בעיות כאלה פוגעות בחוויית המשתמש אבל סביר שלא תשמעו על זה ממבקרי האתר. השתמשו בכלים כדי למזער טעויות.
אפליקציית נטוורקינג בכנסים ואירועים
אפליקציית נטוורקינג מגדילה את הערך עבור משתתפים בכנסים ואירועים שיווק | 5 דקות קריאה